Olika inlägg

Jag längtar tills jag bor ensam. Det är inte för att jag inte gillar att bomde Anna men det känns fortfarande inte som om jag bor här, jag menar att jag bor i en resväska, foe real. Jag har inte storhandlat för jag vet inte när jag kommer flytta (förmodligen någon gång nästa vecka) och jag har inte min egen nyckel. Jag vill bo ensam så jag kan ha allt det där. Ibland känns det jobbigt fast det är också skönt att vara med någon hela tiden så man aldrig känner sig ensam.
Jag har fortfarande hemlängtan men det är bättre nu. Det känns fortfarande som jag kommer förlora vissa av mina närmsta vänner i dalarna och det känns jobbigt. Fast jag vet inte, det känns inte som jag har någon koll alls. Vet inte hur jag kommer jobba, hur min lön kommer se ut, vilket jobb jag har om en månad. Fast det kanske är såhär jag vill leva? oplanerat. Jag tror jag säkert trivs som en svensson, jag menar jag är ju ändå inge speciellt på något sätt. Då kan jag lika gärna leva svensson.
Uuh jag vet inte, jag är bara lite förvirrad över vad som kommer hända härnäst.
På senaste tiden har jag ängnat mycket tid åt att ha kris över att jag inte har åstakommit i livet, jag tror inte jag kommer göra det heller. Jag står där varje dag och ser så många människor, och ingen är "något". Alla ser ut som förlorare och jag vill inte vara en förlorare, fast när är man vinnare? Dom kan ju vara vinnare för någon, men inte för alla. Är det kanske bekräftelse jag vill ha?

På mitt jobb som baguetteförsäöjare har jag stött på en hel del speciella folk, fått observera olika nationers beteende.
För det försyta ser ungefär 99% av stockholm ut som robotar, fast det gör de flesta människor. Jag vill inte vara robot. Italinare och spanjorer köper latte som dom har socker i, svenskar har aldrig socker i sin latte. De flesta som köper mackan med chevreeost och honung tar brämhultsjuice. De andra tar oftast Ramlösa och av de som tar Ramlösa är det dom som kollar på utbudet som tar skogshallon, turister tar orginal och hippies tar stilla. Vi är för lika? fast alla är ju uppfostrade lika. Folk läser inte på lapparna där det står pris och innehåll samt. tror att man alltid har mjölk i kaffet.
Om det inte är någon kö alls kommer ingen förens en person har kommit dit. Det är det mest störda, vill vi i vårt undermedvetna ha lite kö? så vi inte känner oss ensamma?

Annars saknar jag musiken, jag har ingen koll alls på de senaste dancehallsläppen och får ta igen det då jag kanske tar över Evelinas gamla lägenhet.

9 to 5 måndag till fredag, lagomt ensam ..here I come.

Kommentarer
Postat av: Lars

Det är tur att jag fixar alla senaste släppen inom dancehallen då, du kommer behöva sjukanmäla dig i ett par dagar för att hinna med allt.

2009-08-19 @ 16:46:40
URL: http://menlost.blogg.se/
Postat av: Anna

Säg ALDRIG igen att du inte är speciell! Du är en fin människa och bara du hittar din väg kommer du komma långt!

2009-08-31 @ 01:07:42
Postat av: Amanda

Haha tack Anna, väldigt fint sagt! Men du vet hur det är, ibland är det jobbigt att känna sig som en i mängden :)

2009-09-08 @ 16:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0