Ett riktigt kap.

Just nu är jag hos min roomie och nyfunna vän Anna, vi steker morötter och kokar snabbmakaroner. Förstklassig fattigmat. Men det var i alla fall inte det jag skulle komma fram till.
Idag hade jag tänkt berätta varför min också nyfunne vän Musa är ett kap!

Min vän Musa är 23 år och bor i Husby. Till skillnad från mig så skrattar han verkligen varje gång något är roligt, jag brukar le och säga något i stil med "ah shit va kul" men han skrattar verkligen + att han kan världens härligaste skratt, efter Rickard såklart´, skrattet är oftast följt av ett "Herregoud"
Han älskar att städa, plocka och diska. Musa viker sina kläder jämt och har aldrig på sig någonting utan att stryka det först.  En annan passion för Musa är shoppa kläder och har oftast vita kläder som alltid är stört rena Han har en väldigt trevlig familj och han har varken rökt eller druckit.
Hans familj från Gambia är välkända skräddare, vilket betyder att Musa rent utav sagt är en jävel på att sy! (Fatta att kunna ge en design till sin pojkvän och han syr det perfekt, Helt otroligt) Senare i livet vill Musa utbilda sig till läkare.
Han gillar reggae, dancehall och hiphop, Han är inte "into" rock och vet faktiskt inte ens vem Elvis är (kanske ett minus beroende på vem man frågar). 
Han är smal, ganska vältränad och duktig på att laga mat. Det vill säga inte makaroner utan cool Afrikansk mat och han äter som en riktigt karl, man kan ibland undra vart det tar vägen. När han var på besök hos oss så la han en tidning¨på soffan för att inte lorta ner sina ultravita byxor. Han gillar en tjej med riktig aptit och ärlighet är väldigt viktigt. I ett ett förhållande tycker Musa ändå att familj och vänner är viktigast, fast detta betyder inte att han inte skämmer bort dig*

Sagt av Musa "Man måste behandla kvinnor rätt och visa respekt, alla är viktiga eftersom alla kvinnor är någons mamma, syster eller dotter och det är kvinnorna som ger liv"



*se ovanstående punkter


Kommentarer
Postat av: Sifan

Mhhhhhhhh....vet inte om jag håller med om det där med matlagningen, har inte fått uppleva det ännu, men roligt inlägg =)

Amanda du är verkligen jätte duktig på att skriva (dold talang?) All musik du lagt ut är verkligen grym! Me like!

Ett tips: Min dotter går på danskola som heter Stepz, den drivs av 2 coola och gulliga tjejer Jackie och Tamara. De kanske behöver danslärare. U never know! Kolla hemsidan.

Lycka till i Stockholm!

Sif (M´s plastmamma)

2009-08-09 @ 02:29:49
Postat av: Anonym

men åh.. Musa is the shit!! bli kära i varandra, kom igeeeeen!!! i told you, ni skulle typ va finast ever.

han ringde min man igår förresten, ska vi ha dubbeldejt? ;)



Det var förresten jag som skickade BUSY,BUSY!!! smset, det var när han klev in på scenen, då jag stog längst fram... hohiha!

men jag stog inte kvar där sålänge, så du kunde ha fått min plats!



Puss babe.

2009-08-09 @ 21:44:04
Postat av: Hanna Bergfeldt

Ohmy! Vilken karl! Helt rätt värderingar. Men vita kläder.. det är fan en talang. Jag kan inte ha vitt på mig. Men det är nog för att jag alltid äter och nästan uteslutande alltid, också sullar på dem.

2009-08-14 @ 12:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0