Allt dylikt

Det enda som får mig att inse att julen ligger runt hörnet är snön och alla affärsprydnader, lite stress här och där och kaos i SL trafiken. Själv har jag inte köpt en enda julklapp iår. Jag gillar faktiskt att köpa julklappar, det är en av mina favoriter. Jag gillar att ge bort saker överhuvudtaget, att bjuda på saker.  Fast iår är jag fattigare än en lus, jag fick tillochmed lämna tillbaka det enda jag har köpt till mig själv den här månaden (en plattång på clas ohlsson) för att ens ha råd med mat. Men så är det när man är arbetslös antar jag.
Jag har inte ens förväntat mig julklappar iår, eller jag vill knappt ha några. Jag vill ha ett jobb. Nu går jag bara här dag in och dag ut och gör absolut ingenting, det känns inte ens som jag behöver leva*.


I vår vill jag så mycket, jag vill så mycket hela tiden men är så fattig hela tiden. Men jag ska söka skolor, hur det en blir i höst kan jag inte fortsätta såhär. Jag vill inte dansa på hobbynivå, hobbynivå är för losers. Nej det är det inte, men det är inte för sådana som mig, sånna som vill gå vidare.
Det känns bara som att jag ligger i ett jävla mellanläge och trampar. Jag är för "bra" för hobby och för dålig för dom skolorna jag vill gå på.  Jag får panik, idag har jag tänkt så mycket att mitt huvud snart faller av.

Vilka skolor vill jag söka? Vilka skolor kan man ta CSN bidrag på?
Jag ska söka bland annat i London, Bryssel, Tyskland och Köpenhamn. Men jag har bara hittat information om London contemporary dance school. En väldigt bra skola, flera ljusår över min kapacitet.
Ibland vet jag inte om det är bra eller dålig att vilja såhär mycket.


Sen har jag fått för mig att jag ska åka till Gambia också och lära mig sabar och ndaga, varför måste jag få för mig det mitt i sökperioderna. Då kan jag inte åka ens. Igår ville jag bara skita i att söka och åka dit och softa men idag inser jag att tre månader är inte värt fyra år som jag kanske kan få om jag kommer in på en bra skola.

Nej jag ska göra som resten av Sverige och säga 2010 kommer bli annorlunda!




*Menas inte att jag vill dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0