Dansens inlägg

Idag tänkte jag fokusera på dansen här på min kära blogg. Jag har hittat lite gamla och nya klipp på min dator som jag tänkte ladda upp + att jag tänkte bryta fördomen om att jag är streetdansare.
Kerstin min chef på dansstudion ser mig i högsta grad som streetdansare, inget annat. Vilket är konstigt när jag hellre gör modern och jazz. När jag tog över streetjazzgrupperna i år sa hon tillochmed åt mig "göö intä föö myckä strit nu Amanda" Anledningen till stavningen var att jag försökte härma Kerstins extrema dalmål i bokstäver.

Först ut kommer det korren jag la upp tidigare med min beloved 10-13 år fast när jag gör den. Jag gillar verkligen den koreografien och filmade en gång när jag skulle komma ihåg den. Det hela såg helt okey ut och hamnade därför på youtube.

 

Nästa film ut är den jag gjorde till mina beloved 10-13 nivå 2 förra terminen, en dans jag blev väldigt nöjd med! Jag känner att den är sommrig och dom gjorde den sjukt bra. När jag kollar på den känner jag inte att dom är 10 år i alla fall!
Enjoy

 

 

Sist men inte minst är nu jag tänkte bryta min blogg med dessa eviga streetdanser för att lägga ut en modern/jazz typ. Jag improviserade fram den och den är långt ifrån klar, det mesta ska ändrats och egentligen är jag inte så jättenöjd med den. Fast jag vill ändå lägga ut den för att bryta mönster. Get out där liksom!  Men ni kommer få se den igen bättre om några månader. Jag tror att det blir mitt söka-skolor-solo.

 




Vilket tar mig till en annan tanke, jag pratade med Matilda om att söka skolor och som de som inte dansar vet är det ofta en stångdel (där man står vid stången och visar teknik), en golvdel och ett solo. I hennes skola hade dom sagt att i solot ska man egentligen inte ha så mycket golv och teknik eftersom man redan visat att man kan det, man ska helt enkelt bara visa att man kan röra sig. Det gör mig orolig, jag vet inte vad jag är utan min teknik och mitt golv. Betyder det att jag då egentligen inte kan dansa?  Alltså verkligen dansa.
Veckans jobbiga insikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0