Sizzlas ordförråd och mandarinen i teet.

Just nu håller jag på att laga lasange. Fast min blogg handlar inte om vad jag gör så det behöver jag inte berätta mer om, en sak jag kan berätta är saker Sizzla gillar att sjunga om:
  • Black woman
  • Babylon
  • Fire bun dem
Ibland tycker man att han borde hitta något annat att sjunga om också.  Förlåt Sizzla, jag gillar dig egentligen.


Imorgon natt åker jag till Borlänge, jag blev klart lite längre eftersom jag har lyckats skaffa mig en till intervju som också är på gym. Gym gillar mig det gör inget för att jag gillar gym också.
Fast om jag har fattat mitt liv rätt så kommer jag ändå inte få det, jag är dömd till otur i all evighet..
Mandarinen i teet är ett underground uttryck som jag har stiftat, det kom till någon gång i januari tidigare iår och jag har nu bestämt mig för att föra det vidare. På vinterhalvåret känns allting alltid lite värre eftersom det är kallt ute. Så en morgon i Januari satt jag hemma i min lya i Borlänge. Där satt jag och filosoferade om mitt liv medans jag skalade en mandarin, jag satt och tänkte på samma sak jag tänker på nu - min ständiga otur. Jag undrade varför jag var så himla dålig (deprimerande jag vet) men någonstans här började jag byta banor. Jag kanske inte var sämre än alla andra utan bara att jag tog saker hårdare - så måste det vara! I samma sekund denna tanke korsade mitt huvud tappade jag greppet om min mandarin som åkte rätt ner i mitt heta te som också skållade mig.
Troende eller inte så var det ändå ett solklart tecken, evig otur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0