Lisa Hype

Nu ska jag försöka sumera ihop mina blandade känslor om Lisa Hype.

Lisa Hype, medlem i Portmore empire. För er som inte visste så är det Vybz Kartels lilla artist skara. Där ingår bland annat Aidonia och Black Ryno. Men det är strunt samma nu, åter till Lisa Hype. En dancehallbrud jag har väldigt svårt för. Just för tillfället så tycker jag att hon gör ganska dålig musik och jag vågar säga att det känns som att hon är en kvinnlig kopia av Kartel när han gör sina halvdana lugna låtar. Fast jag gillar henne också på något sätt, hon är en av de tuffa brudarna i dancehallens värld och jag tror att hon kommer bli större, när hon börja släppa lite bättre låtar. Det känns som en artist jag ska hålla ögonen på och jag kommer nog ge henne några chanser det närmaste året för att se vad som väntar.
Det konstigaste är att hon känns som Vybz Kartels största groupie, whats up med det? Jag har en liten filosofi om det här. Jag tror att hon först och främst kom in i Portmore empie bara för att hon låg med Kartel, sen dissade han henne när dom hade legat. Fast trots allt detta drama så har hon fortfarande en crush på honom. Detta är mina exakta känslor jag får när jag ser Lisa Hype med Vybz Kartel.

När jag kollade på denna musikvideo med Kartel och Hype så såg jag hela tiden hur hon ville, ja rätt ut sagt knulla honom. Jag vet att dancehall anspelar mycket på sex men det här var inte samma sak, det var någon annan. En attraktion kanske? Efter jag hade sett videon så läste jag kommentarna och upptäckte då en intressant sak. Det stod "there is just one thing I don't get...put your timer at 2:40 ou'll notice that Lisa was about to kiss him & he shook his head & pointed to his chin...what's that all about?"
Och det stämmer så jävla väl, kolla på videon, Uppenbarligen har dom gjort någonting? Eller, vad tror ni kära läsare? Hon klänger förövrigt ganska kärleksfullt på Kartel hela videon. Spice gjorde det också men med värdighet och utan kärlek.
Jag kommer hålla koll på Lisa Hype, både för att hon kanske släpper en hit och för att hon har världens fetaste crush på Kartel. Gud nåde henne om hon börjar klänga på Aidonia, hon är ju ful.

Så gott folk, kolla extra noga på vad som händer 2:40, annars enjoy.
Ett annan sak man kan lägga till är Hypes dryga reaktion när Kartel säger "Gal mi luv yuh" efter 24 sekunder.
Haha vafan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0