Min hatrelation till sms

Jag har en hatrelation till sms. Eller inte till sms personligen, eftersom det är typ det bästa som finns. Men folk som inte svarar på sms, jag klarar inte av det. Speciellt om det är en fråga.
Här förutsätter vi att personen har pengar på mobilen. Man smsar en fråga och får inget svar. Det betyder två saker, antingen att man blir ignorerad eller bortglömd. Så egentligen spelar det ingen roll eftersom båda är ungefär lika sämst. 
Jag är dryg i huvudet eftersom såna här saker uppenbarligen gnager på mig i flera timmar. Jag gillar att ha kontrollen över situationer, sms ger mig inte den kontrollen. Kanske ska man börja ringa istället, även fast jag är charmigare över sms.

Jag gillar Simons blogg, jag tänker ge den en eloge. Den är undehållande och idag gjorde den så jag fick tankarna av ifrån mitt smsproblem. Vilken idiot jag är som ens har sådana. Jag vill röka.. Jag är inte ens en rökare, fast det är schysst att glida runt på sommarnätterna med en cigg i högsta hugg.
Jag önskar att jag hade lite pengar, bara lite. Typ femtio kronor, då kunde jag glida iväg till Statoil Bygatan som har öppet dygnet runt, väl där skulle jag köpa mig ett ciggaretpaket och ett äpple eller något, kanske en juice. Synd för mig att jag är pank. Nu när jag sitter och kollar ut blir jag sugen på att ta en promenad mitt i natten. Jag ska nog göra det, en nattpromenad i sommaren. Uppskatta livets under, eller bara gå. Jag kommer antagligen bara gå.
Jag ska bara skicka ett sms och kolla om någon vill följa med, vilken hycklare jag är.






Aidonia - Turning me on



Kommentarer
Postat av: crap

haha, jag tackar för elogen. :) Jag känner samma sak med sms, därför är det så smidigt att jag ringer billigare än smsar för jag hatar att göra det. Jag funderar på att sno din idé och skriva ett inlägg om just sms. Om dt är ok? Fast även om jag inte gör det kommer jag göra dt endå. mohaha

2009-07-13 @ 23:33:51
URL: http://crapy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0