Nattsport

Jag sitter hemma och lyssnar på Aidonia. Det är nu jag har blivit en bloggare känns det som, jag har inget att skriva om men jag gör det ändå. Fast egentligen har jag saker att skriva om, jag kom hem från Summerjamfestivalen. Sjukt kul festival! det blir defenitivt fler gånger där! Nästa år hoppas jag bara att man får med sig ett helt gäng ner istället för bara jag och en till. Det var ett plus att gå på en festival när man faktiskt bryr sig om fler än fem av artisterna som kommer.
Mitt konto ligger på - 110.63 kronor, det känns lite sämst. Fast så sjukt värt ändå. Jag skulle lätt göra om det, fast då skulle jag nog köpa mindre glass. Fast i vissa sitationer kan man inte rå för att man blir galet sugen på glass.


En jävla hit, som jag om 5-6 år skulle kalla en klassiker är Hmm hmm med Beenie man. Första gången jag hörde den var någon gång under 2007, sen har jag lyssnat på den lite från och till, men idag när jag lyssnade på Marias mp3 kom den upp, alltså den är så jävla bra. Verkligen en eloge till Beenie man!
Jag har ett mixtape där den ligger på Rae rytmen, samma som bland annat bubble like soup. Jag tycker att den gör sig bättre som lite segare, någon kanske jag ska ta mig tid att försöka få upp den på youtube. Fast det kommer nog inte hända. Om ni är intresserade så heter mixtapet "Mightyjust dancehall Badfish soundmix 2008". Om det går att göra så.

Anledningen till att jag tycker att Beenie man är King of the dancehall är för att han har några sjuka hits som man inte tröttnar på.  Jag struntar i att Bounty tycker att han är en copycat, Beenie har enligt mig släppt flera hits än Bounty. Fast smaken är ju som baken, delad. Jag längtar verkligen tills Beenie man kommer till Gröna Lund. Jag ville se han på Uppsala reggae festival men jag var utomlands så det passade sig inte så bra. Men snart blir det andra bullar, hoppas publiken är soft.. Som på summerjam.

"she start play sweet song pon mi saxofon"
  Priceless!





En annan bra hit som inte är ny direkt är Smell med Elephant man, den ligger på 2070 rytmen som förövrigt håller en hög standrard. Idag har jag lyssnat mycket på den också, jag brukar ha dagar då jag hypar vissa låtar. Det är då det är skönt med en blogg som jag kan dra upp dom i. Även om de flesta låtarna inte är nya.



Kommentarer
Postat av: crap

Bra att du hade kul i Tyskland! Skönt att man får lite tips på grym musik också. Har ju missat en hel del för det va längesen vi träffades. Keep The Good Work Up /Your Blogg-B-B-B-B-uddy

2009-07-09 @ 01:29:23
URL: http://crapy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0