Rastafärgerna

Alla dessa freakin rastafärger, whats up med det? Bob Marley hudfärg var inte grön, gul och röd som folk fan kommer tro om 20 år om det skulle fortsätta med den här hypen av dessa oändliga rastafärger. De finns överallt och det är inte okej. Folk vet knappt vad det betyder längre! Jag tänker inte ens förklara, för att om någon är så korkad får ni googla själva och skämmas. Jag fick lov att skriva om det här på min blogg eftersom jag pratade med en kille som skulle förklara uppsala reggae festival, det sas något i stil med.
M: Uppsala reggae festival är underbart, rastafärger och dreadlocks överallt, du är välkommen överallt
Jag: Jag är inte så mycket för rastafärger och dreadlocks
M: Varför åker du dit då?
Jag: För att jag gillar musiken

Och frågan är, sen när utklassade dreadlocks och rastafärger ut reggaemusiken?

Jag kan lika gärna erkänna att 2007 ägde jag en adidasdress med "rastafärgerna" på. Jag tyckte de var fint, jag sålde den dock efter ett år då jag knappt använde den. En stor del till att jag sålde den var också för att jag tycker att det ser ganska löjligt ut och att alla samhällets bottenskrap envisas med att använda dom. 




Herregud alltså.



Jag tycker faktiskt att Bob Marley, trots sin rastafarireligion är större än att av 14-åriga photoshopare bombas med grön, gul och röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0