Erykah Badu och livet

Det regnar ute och jag väntar på Jenny. Oftast får man vänta på Jenny, hon är seg. Säger hon tio minuter blir det två timma minst, det är lite tråkigt..

Något som är roligt är med hjälp av mitt jobb kommer jag kunna:
  • Slösa pengar på summerjam
  • Se Beenie man (kanske)
  • Se Erykah Badu (som är helt sjukt)
  • Gå på uppsala reggae festival

Jag gillar musik, jag gillar dancehall. Men någon jag älskar är Erykah Badu. Jag skulle vilja tattuera in hennes ansikte, inte bara för att musiken hon gör är så sjukt bra utan för att hon är så stark. Man mår aldrig så bra som man gör när man lyssnar på Erykah Badu.
"If you don't wanna be down with me you just don't wanna be down"
En vanlig artist/människa skulle utrycka sig mer "Du vill inte vara mig med men jag förtjänar bättre än dig" Men inte fröken Badu. Det är nog det skönaste som någon någonsin sagt i en låt.
Textraden är förövrigt från låten Appletree, jag hittar den inte på youtube så ni får en annan låt som är minst lika bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0