Köttätarn

Igår åt jag kött. För första gången på fem år åt jag rött kött.
Äter kyckling och fisk (vitt kött, cuz am racist..) nej men jag tycker inte om rött kött, det är inte fresh.
Det finns självklart en anledning till detta, den ska jag berätta nu. Rolig, den är rolig.
De hela börjar med at jag åker från jobbet. Nu ska jag hem till Mustapha i gubbängen och äta chorai gerte (vilket alla borde testa för de är fucking gott) Där är jag och umgås. Fram tills klockan tolv då jag tar tunnelbanan hem (detta är nästa sista tunnelbanan). Den går ändå till Alvik, inget byte. Skönt! Går av tunnelbanan påväg hem mot mig. När jag har 100 meter kvar hem ska jag ta upp mina nycklar.
Dom är inte där...

Sista tunnelbana har gått, klockan är ett på natten en onsdagkväll och jag är snart hemma fast jag komme inte in. Kände jag panik? Ja. Vem ska jag ringa? vem tar emot mig klockan ett på natten? Jag känner många som skulle göra det men but still.. u know whats up liksom.
Tankarna börja gå vilt. Hur ska jag kunna öppna butiken imorgon? Nycklarna är på jobb 1 och jag ska låsa upp på jobb 2. Börjar klockan elva. Innan dess ska jag ha åkt till Tyresö, tillbaka till Alvik och till stan igen.
Det hela slutar upp med att jag ringer upp Mustapha och frågar om han har plats över på sin soffa. De har han, självklart. The man is an african goddamnit. Jag går till nattbussen som tar över en timme med byten och shit. Kommer tillbaka till Gubbängen klockan tio över två. Han släpper in mig, jag är all like "thank you, thank you, thank you, thank you" X 10 0000. Lägger mig i soffan.
Varpå han säger det var längesen du åt.. är du hungrig? Jag säger nej de är lugnt.
Tycker ni jag är fördomsfull soooo  ..shut up and tell somebody who cares, men de är ren fakta att utlänning tar oftast inte ett nej när de handlar om mat. (Innerst inne är jag ju hungrig också fast jag vill inte störa mer) Aja. Den här mannen ställer sig klockan kvart över två och lagar mat åt mnig. Alltså fattar ni hur snäll man är då?
Sen när han serverar maten är de två stora köttbitar. Jag har inte hjärta att säga nej. Ska jag komma dit äta mat, åka hem, ringa igen mitt inatten, komma dit igen mitt inatten, bli tillagad mat och tacka nej. Aldrig! Så där sitter jag och äter kött. Helt konstigt. Fast alltså jag är inte ledsen. Jag tycker inte om rött kött. eller I nothing it, så jag väljer att inte äta det. Men krisar det, så uppenbarligen im gonna eat it. Haha, dagens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0