Man måste läsa hela

Jag tänker inte böna och be men jag tänker berätta varför jag vill vinna ett present kort på Caribbean Dance Studio
Så här kommer hela storyn;
Allt började en dag i juli, jag hade bestämt mig. Jag ska flytta från lilla Borlänge till Stockholm för att ha mer utbud på min dans, jag gjorde det för min egen skull. Jag fick ett tips om ett jobb jag skulle ringa till eftersom jag inte kommer från en rik familj behövde jag självklart jobba för att överleva som 95% av alla andra i denna värd behöver. Jag ringde till cafét, fick komma på intervju. Dom sa "Du får jobbet, kan du börja påutbildning imorgon?" Jag sa ja. Hann aldrig säga hejdå till min kompisar, senare den veckan åkte jag för att hämta några kläder. Knappt någon visste. Jag började jobba på upper crust, men efter två veckor hände det något! Varför flytta jag hit? För dansen såklart, ett heltid jobb där man slutar nio varannan dag stödjer inte det! två veckor senare lämnade jag mitt heltidsjobb på ett café för dansen. Dansen betyder mer för mig än pengar. Jag fick ett jobb som telefonförsäljare med provision, i hopp om att det var min grej. Det var det inte, urfattig i flera månader har jag gått nu. Jag dansade på danscenter hela höstterminen. Jag gav upp jobbet för en annan anledning också, att jag skulle kunna fortsätta undervisa min danselever i Borlänge. Hela höstterminen pendlade jag också, varenda söndag 6 timmar fram och tillbaka för att kunna undervisa 3 lektioner. Men denna termin har jag inte råd. Jag har levt två 1000 kronor i månaden och försörjt två personern, bara nödvändigheter. Jag skulle använda mina julklappspengar som auditionpengar, men min mobil gick sönder, så inga skolor för mig iår heller. Dansen glider från mig, och inte för att jag inte vill. För jag vill, den faller ur mina händer p.g.a brist på pengar. Varför ska ett liv kosta så mycket? En kurs skulle räcka, EN. Men det finns inte tillräckligt med pengar, jag får dansa på mitt rum, i mitt huvud markera på tunnelbanan. Men aldrig får jag dansa som jag vill.
En liten puff i rätt riktning är vad jag behöver. Ett litet startkapital

http://tonarsdotter.wordpress.com/2010/02/12/tavling-3/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0