Shopping och viktproblem

När jag pratade med min bäste vän Maya idag blev jag påmind av att det existerar folk som läser min blogg och kom till insikt att jag måste skärpa mig med att aldrig skriva.
Just nu håller jag på att kolla på nya fräscha bikinisar innan jag åker till Gambia, eller fräscha kläder överhuvudtaget.. Just nu sitter jag och fönstershoppar på internet, något jag inte gör så ofta. Rättare sagt aldrig. Dels för att jag är för fattig och dels tycker jag det är kul att gå i affärer och strosa.

På tal om ingenting så saknar jag mitt lilla trygga Borlänge, alla vänner där. Såfort jag får råd så ska jag köpa en sistaminuten biljett till Sala och tjuvåka sista biten. Jag längtar lite tillochmed. Men jag trivs i Stockholm också det är mycket mer utbud i jobb, sen har jag ju ett väldigt rolig jobb nu också. Det känns så roligt att hjälpa folk med träning, det är ju det jag är skapt för. Plus att får jag som jag vill går jag själv ner några kilo mer än gärna, 2 kg hade jag tappat sen jag började där och då hade jag jobbat där i två veckor, brabra!

Egentligen är det löjligt att prata om den pressen som sätts på kvinnor och för den delen män idag för att se bra ut. Allt är så svårt, smala människor framstår så mycket snyggare än alla andra... Det är ju största I-landsproblemet, men även ett I-landsproblem är ett problem. Jag vill inte berätta så mycket hur jag känner inför vikt och liknande för jag vill inte framstå som svag, men det är min största svaghet. Jag vill vara smal och fin, men jag har så svårt för att hålla mig till olika dieter och liknande. Jag gillar mat för mycket och innerst inne önskar jag att jag kunde acceptera mina brister, men född som jungfru och perfektionist vet vi alla att det kommer inte hända. Tråkigt men sant.


Sorry att jag driftar av jämt till andra ämnen och inte håller röda tråden, men ni får ta det. Det vill ni

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du är perfektionist borde du inte försöka dej på den perfekta kropp du strävar efter i sådana fall?

2010-02-17 @ 16:57:02
Postat av: Anonym

en perfektionist som inte gör något åt sina vikt problem?

låter inte som om du är någon vidare perfektionist..

2010-02-17 @ 17:50:23
Postat av: Amanda

Jo jag vet, det är lite tragiskt egentligen. Det jag menar med perkfetionist är att jag är det i mycket andra saker och oavsett vad som händer med min kropp så kommer jag aldrig bli nöjd. Men tack för att ni ifrågasätter slarvigt skrivna inlägg! + att jag gör väldigt mycket redan för min vikt, men det känns som inget händer..



Viktproblem* var lite försiktig med särskrivningarna där kompis

2010-02-17 @ 19:33:53
URL: http://amandand.blogg.se/
Postat av: crapy

just det, punk..

2010-02-21 @ 06:16:41
URL: http://crapy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0