Yo

Idag har det hänt bra saker. Jag lärde mig hur man lägger till klipp på min blogg. Något jag inte kunnat göra nu i en vecka för jag har varit för dålig.

Sen tänkte jag lägga upp två dansvideor på mig själv! ah denni!
Lite presentation innan;
Det är bara improvisation så det här är inga korografier jag har gjort och jag kan säga att det händer mycket koreografimässigt. Men ibland vill man ju bara lägga ut och promota sig själv, sen kanske jag kolla om två månader. Lägger ut en ny och tänker "fan vad dålig jag var då" Vilket skulle kännas bra. Så nu ska jag kanske börja följa min egen utveckling, eller? I dunno













Nu när jag vet hur man lägger upp videoklipp ska ni allt få höra! Twin of twins alltså dissar som vanligt men det vi ska promota lite är väl att Busy signal faktiskt promotar homosexuella. Vilket är väääldigt stort steg i dancehallvärlden. Om ni vet någonting om kulturen vet ni att det här händer inte på daily bases. Ska jag erkänna något som kanske är provocerande så bryr jag mig inte om jamaicaner hypar gay eller inte. Tycker att hatet är en stor del av kulturen så den kan vara kvar där en stund. Inte för att jag står för homofobi men jag tycker deras dissar och metaforer är underhållande.
Busys låt är ju gammal men twin of twins låten är väl lite nyare.

Busy Signal - I love girls that love girls (om ni vill kan ni skippa introt som är 2.45 långt)
Vi hör ju texten, helt underligt att någon dancehallartist någonsin skulle sjunga en text som har någon åsikt utan pure hate till homosexuella. Jag menar Bounty Killer blev anklagad på 2000-talet att vara gay för att han medverkade i en No Doubts videor och deras trummis gillar att vara naken i deras videor.


Twin of twins - Reasoning
De enda artisterna jag hörde kommentera Busys låt var twin of twins. Fast här låter det som dom säger att påstående är falskt. Betyder det att dancehallvärlden har accepterat lesbiska i alla fall? Jag menar skulle Busy biggat en kille skulle nog Busy inte finnas längre.
"Unu feel Busy signal should have vex ova dat its not like the twin dem called him faggot"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0