Wattahell liksom

Konstiga störningar. Jag vet inte om detta är ett västvärldensyndrom? Är det inte någon som vet? Självklart vet ni inte för jag har ju inte ens börjat berättat än. Men en grej jag känner mig jämt tvingad till är att vara bäst. På allt. Har ni någonsin känt samma sak? Igår när jag satt och filosoferade mitt i natten kom jag på att jag själv anser att mitt sämsta personlihetsdrag är att vara mänsklig. Det är enligt mig alltså det värsta man kan vara. Vilket uppenbarligen är fel, också. Allt är fel. Okej nu har jag såna här dagar. Saker som jag vill är att det alltid ska vara

·         Mest städat hemma hos mig.

·         Vill vara bäst på dans.

·         Snällast av alla.

·         Mest hjälpsam av alla.

·         Lite starkare än alla andra.

·         Jobba hårdare och bättre än alla.

·         Kunna allt vi har på mitt jobb bättre  än alla andra.

·         Vara lite trevligare än alla andra.,

·         Ha lite mer än alla andra.

·         Träna mer än alla andra.

·         Ha tid med alla mina vänner, lika mycket. Varje dag.

·         Ha kontakt med min släkt varje dag.

·         Tjäna pengar varje dag.

·         Ha lite bättre liv än alla andra.

·         Vara lite lyckligare än alla andra.

Okej, det här är typ en liten insikt i min hjärna. Och jag vet att skulle man fortsätta ett liv såhär kommer jag ju gå under. Allt i mitt liv som inte är perfekt är jobbigt. Född i jungfruns stjärntecken? Varje dag jag är ledig från mitt jobb känner jag att jag går runt och förlorar pengar. Varje sekund jag inte tränar känns det som jag förlorar fysik. Varje gång jag inte träffar alla mina vänner känns det som om jag är dålig. Skitdrygt är det. Ska man skaffa hjälp för såna här saker eller? Haha. Nej men seriöst, sen kanske alla känner såhär bara att jag är jättesvag så jag känner av det extra mycket?

Min filosofi började klockan halv tre inatt av att jag hade fått tillsagt till mig att var mycket mer aktiv förut och att jag nu hade blivit lat och inte orkade städa längre. Det hela slutade med att jag i e kan sova, ligger vaken med ångest och går upp och storstädar min lägenheten två timmar mitt i natten, klockan tre till fem. När jag ska upp till mitt jobb klockan sju på morgonen. Jag menar storstädar, skurade allt. ALLT. Bara för att det finaste hemmet. Man kan ju inte vara lat.

Lat är kanske det sämsta personlighetsdraget. Ändrade mig. Men mänsklig är nästan lika dåligt.

Menar lite att lever man så kan man ju aldrig vila. Nu ska jag liksom jobba; lör, sön, mån, tis, ons, tors, fre. Sen är jag ledig på lördag. Då vill jag ju inte städa. Men jag måste för gör jag inte det är jag inte bäst. Och det går ju inte för sig (?) Ibland känner man sig verkligen fast vid sin egen personlighet. Det är ju inte som om man kan välja sig själv. Har man en kompis som är jobbig kan man bara sluta umgås med den personen. Men man är ju alltid fast vid sig själv. Skitdrygt äre


Kommentarer
Postat av: Elina

Ja Amanda, du borde verkligen försöka sluta ställa så höga krav på dig själv... Jag vet precis hur det är, och är likadan själv - även om mina problem har yttrat sig i bulimi och anorexi.

All denna perfektion, men för VEM gör man det egentligen?

VEM är det man ska visa upp alla prestationerna och uppoffringarna för..?



Sen, du är ju inte mer eller mindre människa än alla oss andra, och inte skulle du tycka mindre om en vän för att hon inte dansar bäst, har det fläckfritt hemma eller gymmar 5 dagar i veckan?

Det påverkar inte hur dina vänner känner för dig heller, det lovar jag!

Vad är det absolut värsta som kan hända om du inte städar just precis NU?

Jag tror inte du blir vräkt, och du kommer nog inte bli knuffad nedför trappen av grannen imorgon..

Även om vi inte känner varandra bra direkt, så kan jag säja att jag iaf inte skulle tycka du var en sämre människa om du var lite ledsen en dag, satt i soffan och struntade i disken, kanske stannade hemma från jobbet... Du verkar ha en väldigt stort hjärta och du sprider glädje där du går - men faktiskt bara genom att finnas! Bara genom att existera och vara Amanda..! Sen om du skulle vara Amanda med skitigt hår eller Amanda med sprillans ny outfit, det spelar absolut ingen roll!



Hoppas jag inte bara "stormat in i din personliga zon", eller hur jag nu ska uttrycka det, men jag tycker att du förtjänar att få veta att du är helt fantastisk PRECIS SOM DU ÄR! Fundera på VEM du gör allt detta för, vem som förväntar sig att du ska leva upp till dina krav - förutom dig själv..! :)



Ha det så bra nu och ta hand om dig!



Kram Elina :)

2011-04-02 @ 02:18:39
URL: http://fiskelina.blogg.se/
Postat av: elin danielsson

jag tycker du är speciell och bra på alla vis amanda ! jag har aldrig haft en så bra danslärare som är så drivande och ger en så mycket som du ! min utveckling har gått från 0-100 med dig ! man känner för varje lektion att man kan mer och mer ! och genom din envishet så får man ut det bästa av dansen ! att du jämt ska vara bäst på allt , det är det ingen som räknar med ! att vara mänsklig kan suga , men det får man räkna med! jag har prestationsångest (no shit) jag blir skitsur & ledsen när jag inte kan ett steg i dansen eller räkna ut ett tal i matten ! jag kunde inte ens komma upp från golvet när vi skulle pröva stå på huvudet , nu kan jag iaf skaka en pyttestund och det är tack vare dig ! att du sa att man inte skulle ge upp , att du inte känner att du kan men du gör ändå! du är great på alla vis ! (: hugs

2011-04-10 @ 23:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0