byter

Alltså håller jag på att byta musikstil helt eller? De senaste tre veckorna har jag bara lyssnat på reggae. Enstaka dancehall-låtar, kanske 2 gånger har det hänt att jag lyssnat. Nu menar jag självklart bashment-dancehall. För jag lyssnar fortfarande på slow (kärlekslåtar, haha). Men inte den hårda typen. Haha alltså jag kan inte! Jag vill lyssna på kärlekslåtar. Bara. Hela tiden. Jobbigt när jag vet att det är bra, är helt enkelt inte på humör. Har hänt mig förut men det är i typ två dagar, nu är det TRE veckor. Kanske kommer sluta lyssna på det helt... Tror iförsig inte det kommer hända nu. DOCK! tror jag att det kommer hända någon dag i mitt liv. Har sagt det hela tiden. Jag älskar dancehall, älskar att dansa till det, att lyssna på det men reggaen.. den är tidlös. Dancehall kommer och går, den förändras hela tiden. Jag kan inte garantera att jag lyssnar på dancehall om 15-20 år men jag vet att jag fortfarande kommer lyssna på reggae.
Kanske blir "bättre" snart eller vad man ska säga. När man känner sig nere känns det som tonerna lyfter upp en. Låter skitflummigt men det stämmer 100% för mig. Älskar när man sitter och lyssnar på reggae. När man hör dom sega tonerna som kommer då man känner att man spänner öronen och man börjar gunga. De där med öronen händer mig bara när jag hör reggae, det är för bra helt enkelt. Mina öron vill höra lite mer. ha ha


Fan jag skulle kunna skriva en hel kärleksförklaring som handlar om musik. Däremot skulle det vara den sjukaste förklaringen ni någonsin hört.


Full Attention Riddim


*dör*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0