Kvinna

Nu ska jag skriva någonting som jag vet många kan bli arga av. Mannen och kvinnan är så druktansvärt känsligt ämne att snacka om men de här är min åsikt och den står jag för. Förstår absolut om eran är annorlunda, och kan själv tycka att min egen åsikt känns lite old school och skruvad ibland. Vill att ni ska läsa detta inlägg med en open mind och försök och släppa lite på tyglarna ni har kring era åsikter om att mannen och kvinnan är gjord för samma sak.

Kära kvinnor där ute. Tänkte skriva berätta om några vackra ord en man har delat med mig om just oss kvinnor. Kvinnor är något av de mest speciella som finns. Jag tänker berätta de här på samma sätt som jag fick de berättat för mig. (Ungefär eftersom samtalsämnet har kommit upp i olika omgångar, de blir mer en sammanfattning) Jag anser att man ska spela på sin kvinnlighet jämt. För att man vill aldrig miss out på att vara en.
Vill börja med att säga att jag är inte homofob, jag vet att detta är ett superkänligt ämne, jag tycker man ska ha rätt att älska exakt vem man vill. MEN jag anser också att de finns inget vackrare än en man och kvinna i par.
Jag anser att 
Anledningen att jag berättar detta för er är att jag vill att ni ska förstå hur speciella ni är som är födda till kvinna.
Nu ska ni få höra vad min kompis berättade för mig om kvinnor. jag kommer berätta de hela som om ni vore mig!

"Amanda, grejen är att du är född till kvinna, vilket gör att du inte kommer förstå hur speciella ni är. En kvinna är de vackraste som finns på denna jord. Har du tänkt på hur lite låtar de finns som kvinnor har gjort till män när du börjar tänka på hur mycket låtar de finns som är gjorda till kvinnor.*Hur en kvinna är byggd är hon inte ens byggd till att utföra hårt arbete, de är mannens jobb. En man är gjord för att lida och en kvinna är gjord för att lindra"
*den grejen har jag börjat tänka på mycket, jag tror kvinnor tror att dom gillar män mer än vad män gillar kvinnor, men alltså när man börjar tänka i andra banor så avgudar män kvinnor

Och tro mig dom har orden kommer aldrig ha lika mycket inverkan på er som inte har hört de från en karl.


De här hör ju verkligen inte till ämnet hur speciella kvinnor är men de är såhär jag lever.

Jag vet att de här egentligen inte har mycket att göra med orginalämnet och egentligen ogillar jag att diskutera såna saker öppet, speciellt på internet eftersom folk kan bli väldigt upprörda.
För det första. Jag skulle aldrig låta en man ta hand om mig. Jag står på min egna två ben och kan ta hand om mig själv. De jag kommer göra, de är att ta hand om min karl. Den personen jag har en kärleksrelation med är fan den som är lyckligt lottad, jag lovar. What I do for my man and what my man do for me. Alltså om de skulle ligga lika (att vi gör samma saker för varandra skulle de vara ett fail) kanske därför jag har min eviga prestationsångest?.
Vilket kan mycket väl vara värt. Jag skulle inte vilja att min karl städade hos mig, vek sina egna kläder (ännu mindre mina, ni förstår), tvättar sina kläder, bäddar sängen. Ni förstår allt praktiskt ska skötas av mig, jag är kvinnan. Jag är basen till allting. Dock ska ni inte tro att folk kör med mig, jag gör allt detta när de behövs. Säger du till mig kommer jag be dig att göra jobbet, fast jag blir väldigt sällan tillsagt.. Brukar tänka själv att de är sjukt men målet med detta är om vi någon gång går skilda världar så ska jag vara den personen han tänker tillbaka på och känner att om någon kunde ta hand om en man så var det hon.
Juste måste lägga till detta. FRESH EVA CLEAN!!!! när jag blir singel går jag upp i vikt tvärsom mot resten av befolkningen. Varför ska man vara fräsch som singel ens? De är det här felet hela världen gör, alla tar allt som har för givet. Men när jag har karl. Då är jag som fräschast. Sköter om mig själv till 10000000 % och den dagen jag skaffar myskilon är den dagen jag dör.

Vill lägga till att jag kan pinna på de här ämnet föralltid. Men vi måste lämna de någon gång. Innan vi avslutar detta måste veta skillnaden till att vara dick whipped och vara kvinna. Linjen är hårfin, du ska inte lägga dig för det din man säger åt dig. Envis av natur, stå ditt kast. Du ska aldrig låta han tro att han har dig 100%, tar han dig för givet är han inget att ha.

Jag vet själv att när jag läser detta tycker jag också de hela är lite vridet, eller de sista i alla fall. Men ni som känner mig så vet ni att jag redan har ägnat hela mitt liv på att vara bäst på saker.




Så speciella!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Du kommer aldrig bli bäst på allt..sluta drömma. Du är en vuxen kvinna nu och om du nu är bäst i huvudet borde du fatta att du aldrig blir den som bemästrar allt. Fjoll...störst ego i världen-

2011-07-28 @ 13:38:08
Postat av: amanda

Ja jag förstår att det vissa kan tycka att det är fjoll att alltid försöka vara bäst på allt. Fast jag har redan försökt i 20 år så jag kan lika gärna fortsätta, kan ju inte ge upp bara för att jag är en vuxen kvinna!

2011-07-28 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0